2011

Angelo Baglioni, Book review of "How big banks fail and what to do about it" by Darrell Duffie (Princeton University Press 2010), Journal of Economics, vol.103.

Angelo Baglioni, Shareholders' agreements and voting power: evidence from Italian listed firms, Applied Economics, vol.43.

Angelo Baglioni and Luca Colombo, The effects of imperfect auditing on managerial compensation, International Review of Economics and Finance, vol.20.

Paolo Balduzzi, "Models of Public-Private Partnerships for the Provision of Goods", Economics & Politics, 23 (2), pp. 271-296.

Elenka Brenna, "Quasi-market and cost-containment in Beveridge systems: The Lombardy model of Italy", Health Policy 103 : 209 - 218, Elsevier.

Lorenzo Cappellari, Paolo Ghinetti, Gilberto Turati, "On Time and Money Donations", Journal of Socio-Economics, 40.

Lorenzo Cappellari, (with C. Aina e M. Francesconi), "Student Performance May Not Improve When Universities Are Choosier", Evaluation and Research in Education.

Stefano Colombo, "Spatial price discrimination in the unidirectional Hotelling model with elastic demand", Journal of Economics 102: 157-169.

Stefano Colombo, "Taxation and predatory prices in a spatial model", Papers in Regional Science 90: 603-612.

Stefano Colombo, "Discriminatory prices and the prisoner dilemma problem", Annals of Regional Science 46: 397-416.

Stefano Colombo, "Pricing Policy and Partial Collusion", Journal of Industry, Competition and Trade 11: 325-349.

Stefano Colombo, "On the rationale of spatial discrimination with quantity-setting firms", Research in Economics 65: 254-258.

Stefano Colombo, "Network externalities and differentiation in an entry model", Economics Bulletin 31: 75-84.

Stefano Colombo, "Spatially asymmetric firms and the sustainability of a price agreement", Economics Bulletin 31: 2414-2421.

Elena Cottini, (with Kato T. and Westergaard-Nielsen N.), Adverse Workplace Conditions, High-Involvement Work Practices and Labour Turnover: Evidence from Danish Linked Employer-Employee Data, Labour Economics, 18(6), 872-880.

Gianluca Femminis (with G. Martini) "Irreversible R&D investment with inter-firm spillovers", Journal of Economic Dynamics and Control, 35, (nr. 7), pp. 1061-1090.

Michele Grillo, “A Single Energy Market”, in Claudio De Vincenti (Ed.), Fair, Robust and Sustainable. A Recipe for Europe’s Growth, Foundation for European Progressive Studies, ISBN 978-88-89988-53-4.

Claudio Lucifora and Lorenzo Cappellari, (with D. Pozzoli), "Determinants of Grades in Maths for Students in Economics", Education Economics, pag.1-17.

Maurizio Motolese, (with M. Kurz) "Diverse Beliefs and Time Variability of Risk Premia", Economic Theory, v47 pp 239-335.

Salvatore Piccolo (with M. Pagnozzi), Vertical Separation with Private Contracts" Economic Journal.

Salvatore Piccolo (with M. Reisinger), "Exclusive Territories and Manufacturers' Collusion" Management Science.

Salvatore Piccolo, (with D. Martimort and J. Kastl), "When Should Manufacturers Want Fair Trade?: New Insights from Asymmetric Information" Journal of Economics and Management Strategy.

Salvatore Piccolo, "A Note on Free Entry under Uncertainty: on the Role of Asymmetric Information", Economics Letters.

Emiliano Santoro (with Petrella, I.), "Input-Output Interactions and Optimal Monetary Policy", Journal of Economic Dynamics and Control, 35:1817-1830 (Lead Article).

Emiliano Santoro (with Pfajfar, D.), "Determinacy, Stock Market Dynamics and Monetary Policy Inertia", Economics Letters, 112:7-10.

Francesco Sobbrio, "Indirect Lobbying and Media Bias" Quarterly Journal of Political Science, vol. 6 (3-4), pp. 235-274.

Giacomo Vaciago and Andrea Monticini, (with D. Peel) The Impact of ECB and FED announcements on the Euro Interest Rates, Economics Letters, n. 1, pp. 139-142.

Articoli su riviste nazionali:

Flavia Ambrosanio, Finanza pubblica: la resa dei conti?, Aggiornamenti Sociali, 62.

Flavia Ambrosanio and Paolo Balduzzi, Federalismo fiscale: a che punto siamo? Osservatorio Monetario, n. 2.

Angelo Baglioni and Michele Grillo, Calamità naturali e assicurazione: elementi di analisi per una riforma, Rivista di Politica Economica, I-III.

Paolo Balduzzi and Veronica Grembi, "Fiscal Rules and Window Dressing: The Case of Italian Municipalities", Giornale degli Economisti e Annali di Economia, 70 (1), pp. 97-122.

Paolo Balduzzi and Alessandro Rosina, "Giovani talenti che lasciano l'Italia: fonti, dati e politiche di un fenomeno complesso", Italian Journal of Social Policy, 3, pp. 43-59.

Paolo Balduzzi and Alessandro Rosina, "Il degiovanimento della società italiana: gli squilibri generazionali che frenano la crescita", in M. F. Occhionero e M. Nocenzi (eds.), "I giovani e le sfide del futuro", Aracne Ed., Roma (ISBN: 978-88-548-4524-4).

Paolo Balduzzi, "Federalismo fiscale e responsabilità degli enti locali", Impresa&Stato, 91, pp. 48-52.

Andrea Boitani, “Considerazioni economiche in tema di proprietà pubblica e privata nelle utilities”, Munus. Rivista giuridica dei servizi pubblici, n. 2.

Stefano Colombo, "Direct price discrimination in the Hotelling model: competition and collusion", Rivista di Politica Economica, September: 319-334.

Michele Grillo, "Il caso IAMA al Consiglio di Stato: avanti tutta!", Mercato Concorrenza Regole, 1/2011, pp. 151-158.

Michele Grillo e Luca Colombo, "Più assicurazione sociale di fronte alla globalizzazione", Vita e Pensiero, n.3 (Maggio-Giugno) 2011, pp.40-48.

Michele Grillo, "Le linee guida sugli accordi di cooperazione orizzontale", Mercato Concorrenza Regole, 2/2011, pp. 315-332.