Visiting scientists

• Burim Ametaj, Professor of Department Agriculture,  Food and Nutritional Science, Edmonton, Canada
    - Role of bacterial LPS on the etiopathogenesis of TSEs
    - Endotoxin and Acute Phase Response
  • Craig R. Baumrucker (USA), Professor Emeritus of Animal Nutrition and Physiology, Penn State University. 29 novembre 2013.
    - Convegno "Colostrogenesis"
  • Gaetano Donofrio, professore associato presso l'Università di Parma, Dipartimento di Scienze Medico Veterinarie. 20 Maggio 2013.
    - Seminario "BoHV-4-A-based vector for vaccination and oncolysis"
  • Paola Roncada, PhD. Istituto Sperimentale Italiano L. Spallanzani e Dipartimento di Scienze Veterinarie e Sanità Pubblica Università degli Studi di Milano. 13 Maggio 2013.
    - Seminario "Lo studio del proteoma e le sue applicazioni dal benessere animale alla qualità e sicurezza degli alimenti"
  • Wahid Zamani (Iran), visiting PhD student, Laboratoire d'Ecologie Alpine (LECA), Grenoble, Francia.
    Novembre-dicembre 2012 (6 settimane), training sulla gestione dati da pannelli SNP (progetto NEXTGEN)
  • Badr Benjelloun (Marocco), visiting PhD student, Laboratoire d'Ecologie Alpine (LECA), Grenoble, Francia.
  • Juan J. Loor (USA), Associate Professor of Animal Sciences and Division of Nutritional Sciences, University of Illinois, Urbana, IL, USA. Da agosto a dicembre 2012
    - Seminario "Modern experimental tools and their applications in animal science"
  • W. Ronald Butler (USA), Professor and Chairman, Department of Animal Science, Cornell University, Ithaca, NY, USA. Maggio 2010.
    Seminario “Periparturient physiology and nutrition related to fertility in dairy cows
  • Massimo Amadori, Senior scientist presso l’Istituto Zooprofilattico Sperimentale della Lombardia e dell’Emilia Romagna di Brescia (Italia). Aprile 2010.
    - Seminario "La risposta immunitaria a stressori infettivi e non-infettivi nel suino: distinzione tra la risposta costitutiva in interferon-alfa rispetto a quella virus-indotta"
  • Anthony V. Capuco (USA), Research Physiologist, Bovine Functional Genomic Lab, ARS-USDA, Beltsville, MD, USA. Giugno 2009.
    - Seminario “Dairy production efficiency: stem cells and mastitis”