2010

Flavia Ambrosanio and Massimo Bordignon (with F. Cerniglia), "Constitutional reforms, fiscal decentralization and regional fiscal flows in Italy", in "The Political Economy of Inter-regional fiscal flows", ed. N. Bosch, M. Espansa e A. Sollè Ollè, E. Elgar.

Tiziana Assenza and Domenico Delli Gatti (with M. Gallegati), "Financial Instability and Agents' Heterogeneity: A Post Minskyan Research Agenda", in D. Papadimitriou and L.R. Wray. The Elgar Companion to Hyman Minsky. Edward Elgar.

Angelo Baglioni, "Corporate governance institutions as signalling and commitment devices", in "Banking and Capital Markets: New International Perspectives", L.Blenman, H.Black and E.Kane editors, World Scientific.

Luca Angelo Colombo (con Gerd Weinrich), "Persistent Disequilibrium Dynamics and Economic Policy". In G. Bischi, C. Chiarella, and L. Gardini (Eds.), "Nonlinear Dynamics in Economics, Finance and the Social Sciences", Springer Verlag, Berlin, Heidelberg, pp. 229-249.

Michele Grillo (con E. Barucci e C. De Vincenti), (a cura di), "Idee per l'Italia - Mercato e Stato", Francesco Brioschi Editore.

Michele Grillo (con A. Noce), "Infrastrutture energetiche e integrazione dei mercati in Europa", in Emilio Barucci, Claudio De Vincenti e Michele Grillo (a cura di), Idee per l'Italia - Mercato e Stato, Francesco Brioschi Editore, pp. 27-40.

Michele Grillo, "Diffusione del rischio e Stato assicuratore", in Emilio Barucci, Claudio De Vincenti e Michele Grillo (a cura di), Idee per l'Italia - Mercato e Stato, Francesco Brioschi Editore, pp. 139-152.

Michele Grillo (a cura di), "Mercati finanziari e protezione del consumatore", Francesco Brioschi Editore.

Michele Grillo, "Recenti sviluppi in tema di intese orizzontali", in Carla Rabitti Bedogni e Piero Barucci (a cura di), 20 anni di Antitrust, Giappichelli, pp. 649-661.

Marco Lossani (con F.Bertoni and S. Chiarlone), "Introduzione. Economie Emergenti, Squilibri Globali e Fondi Sovrani," in "Fondi Sovrani, Economie Emergenti e Squilibri Globali", Milano, Francesco Brioschi Editore.

Marco Lossani, (con F.Bertoni), "Le Reazioni Politiche nel Mondo Occidentale" in "Fondi Sovrani, Economie Emergenti e Squilibri Globali", (con F.Bertoni and S. Chiarlone), Milano, Francesco Brioschi Editore.

Marco Lossani, (con F. Bertoni and S. Chiarlone), "Fondi Sovrani, Economie Emergenti e Squilibri Globali", Milano, Francesco Brioschi Editore.

Claudio Lucifora (with F. Origo) "Smoking Bans in European Workplaces", Cesifo DICE Report, Vol. 8 (3), pag.36-42.