- Milano
- Dipartimento di Economia e finanza
- Pubblicazioni
- Working papers del Dipartimento
- N. 121 - "Parents Know Better: Sorting on Match Effects in Primary School" - Marco Ovidi
N. 121 - "Parents Know Better: Sorting on Match Effects in Primary School" - Marco Ovidi
ABSTRACT
I show that parents select schools by considering attributes of the student-school match that improve the learning outcomes beyond average school quality. Using the centralized algorithm for offers to primary school in London, I compare the achievement of students who are as good as randomly enroled in schools ranked differently in their application. Enroling at the most-preferred school versus an institution ranked lower increases achievement by 0.10 SD beyond school value-added among students with similar characteristics. Only a small part of the match effects of parental choice can be explained by student’s characteristics such as gender, ability, or socioeconomic status.
JEL codes: H75, I21, I24, I28.
Keywords: Centralised assignment, Deferred acceptance, School choice, School effectiveness.
ISSN 2704-7407
Download.pdf
Dipartimento di Economia e finanza
- Persone
- Pubblicazioni
- Featured research
- ITALIA 2030
- Italia 2030. Per una economia capace di futuro
- Il lavoro: fra diseguaglianze salariali e divari di genere
- Le imprese italiane e la “nuova globalizzazione”
- Una popolazione che invecchia
- Scuola, università e formazione
- Il fisco. Chi paga le tasse in Italia?
- Transizione ecologica: costi e opportunità
- Le banche: quale supporto per l’economia reale
- Concorrenza e tutela dei consumatori
- Big data: alcune considerazioni di teoria economica alla luce del Digital Market Act
- La sanità: tra diseguaglianze, ritardi e inefficienze
- L’Unione Europa. Una federazione incompiuta e da completare rapidamente
- Seminari
- Aree di ricerca
- Centri di ricerca
- Network di Ricerca
- Eventi
- Corsi: Master e Dottorato
- Pillole di economia
- Newsletter
- Notizie
- Reclutamento
- Contatti